Avast názorně ukázal, jak slovo ZDARMA může být drahé. Sprostě prodával DATA!

Firma Avast, která měla ochraňovat kybernetické soukromí svých zákazníků, je ve skutečnosti totálně šmírovala a nestyděla se ani s daty brutálním způsobem kšeftovat.

Avast to zvoral na plné čáře!

Překročil všechny morální i etické hranice. Dokonce tak moc, že ​​to kromě něj to schytali celé odvětví počítačové bezpečnosti a i jinak klidní lidé se začali ptát, kdo kšeftuje s informacemi a daty o nich.

Co se tedy ve skutečnosti stalo? Avast byl přichycen “načapán” při sbírání velmi podrobných a citlivých dat o milionech uživatelů svého bezplatného antiviru. Přesnou historii navštívených webových stránek, včetně těch velmi citlivých dat, vyhledávané adresy na mapách, navštívené profily na síti LinkedIn či sledované videa na YouTube.

Tato BIG data v anonymizované podobě posouvaly dále své dceřiné firmě Jumpshot. Ta je následně různě zpracovávala a prodávala dále platícím klientům. Míra detailu, kterou byl Avast schopen sesbírat a následně prodat, byla tak vysoká, že po spojení s jinými zdroji “velkých dat” by mohlo být reálné zpětné spárování dat se jménem uživatele.

Avast ztratil důvěru nejen uživatelů!

Firma Avast, která měla důvěru miliónů uživatelů, že dokáže ochránit jejich kybernetické soukromí, jejich ve skutečnosti totálně sledovala a nestyděla se s tím kšeftovat.

Avast se nakonec začal kát. Oznámil, že zavře svou dceřinou firmu Jumpshot a uživatelská data přestane prodávat jiným firmám. Zmínil také míru detailně sbíraných informací a dat.

Pěkné gesto, ale teď to už je málo platné. Škoda byla napáchána, důvěra ztracena! Já bych jim už nedal ani pohlídat trávu na zahradě. Ptali jste se někdy, jak drahé je ve skutečnosti “zdarma”? Za mě máte zde mou jasnou odpověď.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by se Vám líbit