Co všechno je potřeba při založení nové firmy?

Potřebné doklady a úřady k založení firmy
Co budu potřebovat za doklady při založení firmy?

Každý začínající podnikatel musí při založení nové společnosti nebo firmy počítat s vyřízením celé kopy dokumentů. Pokud budete zakládat společnost s ručeným omezeným počítejte s minimálně 20 dokumenty, což vám zabere fůru času a skoro 3 týdny lítání po úřadech. Z tohoto důvodu čím dál více lidí, kupuje rovnou založené společnosti nebo si je nechávají zakládat na klíč.

Téměř každý 14 podnikatel si nechal podle průzkumů své podnikání založit odbornou společností, která se specializuje na záložení nových firem.

“V rámci založení firmy je potřeba vyplnit v požadovaných dokumentech více než 600 údajů. Stačí přitom udělat jedinou chybu ve vyplňování a úředník je pak nucen dokument vrátit zpět jako nevyhovující a termín pro zapsání společnosti se výrazně prodlužuje. Málokterý začínající podnikatel zvládne založit firmu bez odborné pomoci, uvádí Petr Mála, ředitel ze Společnosti Online.”

Každého začínajícího podnikatele čeká úvoděm šílená zatěžkávací zkouška v podobě maratonu po všech úřadech.

Které úřady jsou třeba zařídit při založení firmy?

  1. Živnostenský úřad
  2. Finanční úřad
  3. Obchodní rejstřík
  4. Rejstřík trestů
  5. Katastrální úřad
  6. Notář
  7. Zdravotní pojišťovna
  8. Česká správa sociálního zabezpečení
  9. Bankovní ústav

V případě, že se jedná například o založení firmy ve formě s.r.o. s jedním jednatelem nebo jednou koncesí, musíte vyřídit další žádosti a listiny.

Společenská smlouva a zakladatelská listina

Žádost o výpis z živnostenského rejstříku, který s sebou přináší povinnosti předložit následující:

  1. Formulář ohlášení živnosti
  2. Originál společenské smlouvy nebo zakladatelské listiny
  3. Doklad o zaplacení správního poplatku
  4. Čestné prohlášení odpovědného zástupce
  5. Doklady o odborné způsobilosti
  6. Doklady potvrzující praxi v oboru
  7. Výpis z katastru nemovitostí / listina vlastnictví
  8. Souhlas vlastníka s umístěním sídla společnosti
  9. Výpis z obchodního rejstříku společnosti

Návrh na zápis do Obchodního rejstříku, k němuž se dokládá:

  1. Návrh na zápis do OR
  2. Prohlášení správce vkladů
  3. Souhlas vlastníka s umístěním sídla společnosti
  4. Společenská smlouva / zakladatelská listina
  5. Doklad z banky o založení bankovního účtu a vložení vkladů, potvrzení o složení vkladů
  6. Výpis z živnostenského rejstříku
  7. Výpis z rejstříku trestů
  8. Čestné prohlášení jednatelů, že jsou plně způsobilí k právním úkonům, že splňují provozování živnosti, že splňují podmínky podle paragrafu 38I OZ
  9. Souhlas vlastníka s umístěním sídla společnosti
  10. Podpisový vzor jednatele

Ohlašovací povinnost musí podnikatelé respektovat a plnit vůči těmto institucím:

  1. Správce daně
  2. Zdravotní pojišťovna
  3. Správa sociálního a zdravotního zabezpečení

Finanční úřad musíte navštívit s následujícími dokumenty:

  1. Potvrzení od banky o založení podnikatelského účtu
  2. Přihláška k registraci právnické osoby na FÚ
  3. Výpis z obchodního rejstříku

Sami uznáte, že toho vážně není málo. Každý podnikatel si velice cení svého času, proto doporučujeme raději zakoupit již hotovou a založenou firmu na klíč od specialistů….

1 Komentář
Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by se Vám líbit