Bugatti Centodieci model EB110. Obrovský výkon a nízká váha

Bugatti připravilo připomínku modelu EB110 z 90. let. Tehdy to byl model, který měl připomenout 110 let od narození zakladatele automobilky, Ettoreho Bugatti. Z jejich značky byla i zkratka modelu. Nyní automobilka novým modelem připomíná právě tento Bugatti Centodienci.

Nový model nazvaný Centodieci má jméno vytvořené podobně jako Maserati či Fiat Seicento. Jen přepisem číslovky na slovo. Znamená 110. Ale zcela kompletním vývojem neprošel, neboť pod změněnou karoserií se skrývá znovu současný model Chiron.

Nevznikne však jen jako prototyp, bude celkově deset kusů, přičemž každý má cenovku osm milionů eur. A pravidlo je při koupi, tedy spíše bylo při koupi, takové, že pouze majitel Chironu se může ucházet o místenku a možnost koupě Centodieci.

Bugatti Centodieci má mnohem menší masku chladiče jako Chiron a změněný styl. Důležitým odkazem na minulost je dírkovaný panel za kabinou, takový měla verze EB110 Super Sport. Stejně je i motor viditelný pod skleněným panelem.

Za sklem je stále stejný osmilitrový motor W16 se čtyřmi turby. Motor produkuje až 1 176 kW (1 600 k). To je v překladu do dynamických parametrů stovka za 2,4 sekundy, dvoustovka za 6,1 sekundy a trojstovce za 13,1 sekundy. Na trojstovce je tak Centodieci přibližně tak rychle jako některá auta z běžné současné produkce na stovce.

I když je cena vozidla závratná a počet kusů omezen, tak jsou již nyní všechny prodané a jejich kupci netrpělivě čekají na dodání. Vůbec by nebylo překvapením, kdyby ve smlouvě byl odstavec o minimálním trvání vlastnictví!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by se Vám líbit